I växjö!

Hej,i mitt förra inglägg skrev jag ju att jag hade följt med en kompis till Växjö! Nu ska jag skriva om vad som hände där!När vi kom dit efter den långa resan så va klockan ungefär halv åtta!När vi skule sova ville vi sova i tältet på gården så då fick vi det!!Men sen märkte vi att det typ va  30,50 knott!!Dom var överallt det gick inte och sova där!Så vi fick sova i köket på några luftmadrasser.det var okej men jag ville sova i tältet fast 30,50 knott är för mycket!dag2Nu har jag jätte många knott och mygg bett!!när vi hade ätit frukost och spelat lite Badminton så badade vi i en liten sjö en bit där ifrån,det var jättehärligt!vi spelade jätte mycket badminton!Vi hade också en 5kamp jag och min kompis Elvira mot mammorna och deras kompis första grenen va kubbstafett det va jätte kul!Andra grenen va Vollyeball där vann vi INTE  vi är inte bra på det nu ståg det ett,ett!Kamp3 Badminton!Det va vi jätte duktiga på men där vann dom vuxna!!Kamp4 va att man skulle spring runt deras sutga de lag som hade bästa tiden vann där vann vi! Kamp5 va att man skulle ha en ögonbindel (för ögonen) och sen skulle man snurra runt 10 varv sedan skulle man gå runt huset  den andra i laget skulle typ säga höger och vänster hur den som hade ögon bindel skulle svänga och så!Vi vann!!!Priset va att förlorar-laget skulle plocka 20 smultron  och så fick vi varsin chokladkaka!mm...Det var gott!Den här natten kunde vi sova i tältet!Det va jätte mysigk!Vi va uppe till ungefär 11 halv12 ,12,och berättade SPÖÖÖKHISTORIER!

Dag 3 badade vi jätte mycket,och när vi va och lekte i skogen så hittade vi en liten groda den va kanska ungefär 3,2cm lång.först hade vi den i en liten låda.men den värkade inte trivas så bra där,så vi flyttade den till en stor hink istället.Men den trivdes inte så bra där heller,så vi flyttade den till ett stort sånt här flak!Vi la massa gräs och kvistar där och i mitten så hade vi en talrik med vatten!Som den kunde bada i och dricka i!Den fick va där över natten och den överlevde hela natten!den natten va det jätte många knott så vi fick sova på köks golvet!oj!jag glömde och berätta att den dagen va vi  i Bullerbyn (där dom spelade in filmen Barnen i Bullerbyn)Det var jätte roligt där men int elika roligt som det va i Katthult!(där man har spelat in Emil i lönebärga)Man fick se snickar boden,varggropen,och dom där grindarna som man kunde sitta på,man fick se huset som dom bodde i,och det fanns jätte söta kaniner där!!!!Just när vi va där började det regna!Synd!Nästa dag åkte vi till deras lägenhet inne i stan.När vi va där började det spöregna,vi gick ut i regnet och när vi kom in va vi genom blöt!På kvällen såg vi på Wild child!En super bra film!Sen gick vi och la oss.På morgonen n är vi vaknade så åt vi frukost och sen åkt e vi till Alvesta.För vi skulle åka tåg hem idag!Tåget gick ungefär vid 10 tiden.Det var en super lång resa men det gick iallafall snabbar eän vad det gjorde med bilen!Sist abiten från Sundsvall till Härnösand åkt evi buss!Det va skönt att komma hem,men ändå tråkigt att åka ifrån dom!
/Adelina som kallas paddan=DP.s haär kommer några biderD.sI Bullerbyn!(i mellan gården)I snickar boden i Katthult!(Jag och Elvira=D)Här är en kanin som va där den är jätte gullig!Här sitter vi på grinden det är jag,min brosa min mamma och min bästis Elvira! Obs!jag glömde bort att le alla utom jag ler piiinsamt!(ok,inte så jätte pinsamt men ändå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0