Tältat vid Trollsländan!!!!

hej! Vet ni va jag har gjort?? Jag har tältat!!! vi tältade från fredag till Lördag den goda godis dagen! ;DFörst packade vi så himla mycket så man trodde vi skulle vi borta en vecka,eller iallafall fem dar!vi skulle åka till ett ställe vid Häggdånger!Mamma hade fått tips om det  stället på jobbet! Men vi hade en dålig beskrivning. så vi åkte fel!Sen tästade vi en anna väg och där åkte vi åkså fel! Men när vi va på tillbaka väg,så såg vi en liten stig!!Så vi stannade och kollade lite vi gick ner för stigen och där fanns det en lite strand!Fast det va mest gräs!vi hade hittat en super bra plats så vi bestämde att vi skulle tälta där! Det fanns en lite grillplats där så vi satte oss och åt lite innan vi skulle ta upp tältet! Det gick ganska fort att få upp tältet!Då när det väl va klart va det bara att fixa till alla madrasser och sovsäckar och sånt!Det va en jätte fin kväll! Det va jätte mysigt att sova i tält jag tycker man sover jätte bra i tält,men vissa tyckker att man sover jätte dåligt!
På morgonen vaknade jag av att Isaac min lillebror sparkade på mig!(det gjorde inte ont) vi åt en härlig frukost på stranden.När jag va och gick på stranden så märkte jag något konstigt!! Där mitt på stranden låg en liten Aborre!! Det va kroppen och sen huvudet som va av sliten. : S och i  fisken fannsdet inget kvar utan det va bara skinnet som va där! Det måste ha varit något som varit på stranden! Tänk om det hade varigt en björn där?!?! Eller en fiskare men en fiskare brukar ju ta hela fisken hem och inte bara kötet! Eller om det hade varit en fågel som hade ätit fisken,och sen släpt ner den i vattnenet och sen att det med vågorna kommit iland! Ingen vet eftersom vi sov när det hänt!
 Men iallafall när vi ätit klart så skulle vi gå och kolla omkring lite! Bland annat upptäckte vi att det fanns väldigt många trollsländor där. Vi hade sett några tidigare men inte märkt det så mycket! När vi stog där och kollade så helt plötsligt kom en trollslännda och satte sig på mammas jacka!!!! Det va kanske 5 cm lång och hade alla möjliga färger! Den satt där ganska länge! men just när jag skulle ta upp kameran ur fickan så flög den iväg! Den blev säkert rädd när jag lyfte upp haden för att ta kort! efter en stund så kom en till Trollslända och satte sig i mitt hår!!! den surrade ganska högt!  jag va alldeles stil och darrade lite på rösten när jag sa till mamma ta kort. Om ni undrar varför jag darrade på rösten va det för att dens fötter skäns som en stor Skalbagges fötter,ni vet sådär klibbiga! Efter det döpte vi vårat ställe till Trollsländan! Sen gjorde vi inte så mycket mer! Vi packade ihop och åkte hem!Här kommer några bilder:
 här ärTältet, jag vet att det är mycket grejer runt omkring men vi hade precis ätit!

Sjön och skogen som speglar sig i vattnet!

Här är Aborren! Jag sover...zzzzz!!

 Nu ska vi äta frukost och det är spegelklart vatten!


 jag äter macka!!
 Det va alla bilder!
/Adelina som har tältat!


 

Kommentarer
Postat av: Linnea (Snälla kalla mig Lyllis)

Fina bilder!

2009-08-17 @ 18:10:10
URL: http://panfulinnea.blogg.se/
Postat av: paddan

Tack

2009-08-17 @ 19:01:29
URL: http://padddanaddis.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skrev Adelian:p

2009-08-18 @ 12:40:59
Postat av: Elvira

det är jag

2009-08-18 @ 12:41:16
Postat av: Adelina

Ojdå! Det måste jag ändra på....så fixat! Tack för att ni märkte att jag hade srivit Adelian!

/Adelina!

2009-08-18 @ 14:16:02
URL: http://padddanaddis.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Ja, det var verkligen supermysigt! :-)

2009-08-18 @ 20:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0